Aktualno

MEĐUGORJE – NAŠ NAJVEĆI BREND

40. obljetnica Gospinih ukazanja u Međugorju.

Piše: Dr. Božo Skoko
Većina nas, koji smo privilegirani živjeti u blizini Međugorja, često i nije svjesna snage ovog fenomena. Nekako nam se čini normalnim da milijuni ljudi iz cijeloga svijeta, svih naroda i rasa, bez predaha dolaze u ovo malo hercegovačko mjesto tražeći duhovno ispunjenje… Mnogi od njih u Međugorju su potpuno promijenili život i postali bolji ljudi… Upravo po plodovima i papa Franjo je prosudio međugorski fenomen i dao mu poticaj za novu renesansu, koja je vidljiva i ovih jubilarnih dana, unatoč pandemiji, u svetištu Kraljice mira.

Mnogi su pokušali u međugorskom fenomenu tražiti čudo, senzaciju, pa i skandal. Međutim, međugorski fenomen osvojio je medije, javnost i srca milijuna ljudi diljem svijeta ponajviše svojom jednostavnošću. Tiho, bez velikih komunikacijskih strategija, promotivnih kampanja i reklama. Poruka se širila od usta do usta, iz zemlje u zemlju, iz medija u medij. O snazi Međugorja svjedočile su sudbine, a ljudska svjedočanstva, obraćenja i životne promjene su ipak najsnažnija preporuka. Poznato je kako sve više ljudi u suvremeno doba traga za duhovnim ispunjenjem, mirom, misterijem, zdravljem… U doba velikih stresova i duševnih nemira ljudi ovdje pronalaze duhovni mir, nadu i utjehu. Malo je mjesta u svijetu koja to mogu ponuditi, unatoč sve atraktivnijim wellnessima, sadržajima za opuštanje i egzotičnim bjegovima od užurbane stvarnosti. O promjeni životnih nazora u Međugorju svjedoče tisuće životnih priča i sudbina, među kojima su i ona poznata imena poput glumca Jima Caviezela, trenera Roberta Mancinija ili nogometne zvijezde Lionela Messija.
Znamo koliko treba uložiti truda, znanja i novca da bismo od neke destinacije stvorili brend koji će privlačiti milijune posjetitelja, turista… Čak i uz najbolje izveden proces brendiranja, pojedine destinacije brzo postanu popularne, ali isto tako brzo padnu u prosječnost, pa i zaborav, jer im ponestane atrakcija, zanimljivosti, priča… Međugorje traje četiri desetljeća i privlači sve više ljudi. Da je posrijedi neka manipulacija, vjerojatno bi davno bila razotkrivena ili bi postala dosadna. Ono je postalo brend, čak i uz nesnalaženje pa i poneku šlampavost domaćina. Njemu ne treba reklama ni luksuz. Međugorje nameće neke sasvim drugačije trendove, koji se kose sa svim pravilima brendiranja, koje je nemoguće kopirati. Svijetom pronosi priču o snazi vjere, a svima nama u njegovoj blizini otvara vrata svijeta i daruje pozornost kakvu je teško umjetno proizvesti. Moramo biti iskreni i priznati da to i nismo baš zaslužili i da godinama ne znamo opravdati taj dar s Neba…

Foto: Mijo Gabrić

Zanima nas Tvoje mišljenje!