Dijalog

DVA ISLAMA + DVA KRŠĆANSTVA = ČETIRI RATA!?

Piše: prof. dr. Peter Kreeft

 

Danas u svijetu postoje dva islama. Postoji islam Kurana, kao jedna od najvećih religija svijeta. To je religija mira (ne pacifizma, kao niti agresije) i božanske pravde (ne božanske tiranije ali niti božanske prisnosti). Kao drugi postoji ujedno i islam teroristâ, koji su ubojice i usmrtitelji, dok ubijaju sve pa i svoju braću muslimane. Šiiti i Suniti međusobno se mrze radi svojih “krivovjerja” daleko više negoli što itko od njih mrzi Zapad. Npr. poznate londonske eksplozije su namjerno ciljale muslimanska susjedstva.

Koji će od ova dva islama – islam Kur’ana ili onaj teroristâ – prevladati? To samo Bog znade. No, do one mjere do koje je prvi islam od Boga, prevladat će, jer će Bog nadvladati.

Ne vidim kako bi bilo koji kršćanin mogao zanijekati da u prvo spomenutom islamu ima puno toga što je od Boga, počevši od njegove biti – potpunog predanja Božjoj volji. Jednako tako ne vidim kako bi neki kršćanin mogao zanijekati da u onom drugom islamu postoje neke stvari koje se izravno protive Bogu, počevši od njegova odbacivanja Krista kao božanskoga Spasitelja i islamskog nepoznavanja čudesne “Radosne Vijesti” da je Bog ljubav i da nas je namijenio ne za vječno ropstvo, već za vječne duhovne zaruke s Njime. Ako uviđate jednu od ovih stvari, može vam se učiniti vrlo “primamljivim” odbaciti ovu drugu.

U svijetu danas jednako tako postoje i dva kršćanstva. Postoji, kao prvo – kršćanstvo Novoga Zavjeta, i drugo – kršćanstvo prilagodbe modernizmu, egalitarizma, snishodljivosti, naturalizma, popularne psihologije, svjetovnoga humanizma, relativizma, subjektivizma, individualizma, “prosvijetljenog” racionalizma, ili postmodernog iracionalizma. Novoobraćenici na prvo kršćanstvo neprestano se čude i sablažnjavaju otkrivajući kako su brojni pripadnici klera zaljubljeni u tzv. drugo kršćanstvo, dok se prvoga boje. Koje će od ta dva nadvladati? Ukoliko je kršćanstvo od Boga – a mi smo sigurni da jest! – tada će prvo nadvladati vlastita sladunjava izopačenja.

Ne znam koji će islam prevladati. No, znadem kako vremenita sudbina polovice svijeta ovisi o tome. Ne znam koje će kršćanstvo prevladati, ali znadem da vječna sudbina čitavoga svijeta ovisi o tome. Nije mi poznata budućnost islama, ali znam koja je budućnost Crkve, jer Krist je obećao da je vrata paklena neće nadvladati. A, ako je niti sam pakao neće nadvladati, siguran sam da je jednako tako neće nadvladati niti izopačeni islam, niti izopačeno kršćanstvo.

Stoga u svijetu danas ne postoji samo jedan, već četiri sukoba između islama i kršćanstva. Pritom ne govorim o političkim, niti pak vojnim sukobima islama i Zapada, već o onim vjerskima. Prije svega postoji sukob između terorističkog islama i Novozavjetnog kršćanstva, između mača i križa, između ubojstva i žrtve, između lažnog i istinitog mučeništva. Kršćanstvo će ovaj sukob dobiti, jer je “ljubav jača od smrti”, a time ujedno i od mržnje; jer “postoji sila, sila, sila koja čini čudesa u Predragocjenoj Krvi Jaganjčevoj.”

Potom, postoji sukob između islama Kur’ana i modernističkoga kršćanstva, između uvjerenja i relativizma, između časti i besramnosti, između istinske i lažne pravde. Islam će dobiti ovaj sukob – kao što ga već dobiva u Europi! – iz sličnog razloga: jer je samoprijegor jači od udovoljavanja sebi.

Kao treće, postoji sukob između terorističkog islama i modernističkog kršćanstva, između mača i relativizma. I to je dio trenutačne borbe Europe. Ne znam tko će dobiti ovaj sukob, jer se obje strane temelje na laži i slabosti. No, mislim da će islam pobijediti, jer modernističko kršćanstvo nema volje pobijediti. Štoviše, uopće nema volje.

Kao četvrto, postoji stvarni „sukob“ ili jedini stvarni dijalog, između islama Kur’ana i Novozavjetnoga kršćanstva. Potječe još iz vremena Sv. Ivana Damaščanskog. Mislim da će se ovaj uzvišeni i časni dijalog između dvije uzvišene i časne vjere nastaviti – iako će preostala tri sukoba daleko više privlačiti pozornost medijâ  te kako će iz toga proizaći nešto veliko. U ovome će sukobu li točnije dijalogu pobijediti obje „strane”. (www.catholiceducation.org/en/)

 

Zanima nas Tvoje mišljenje!